Go White!

Lieve Allemaal,

Momenteel bevind ik mij in een chaotische kamer: twee open koffers, lege muren, lege lades, want mijn EMU avontuur is helaas afgelopen... maar morgen begint er gelukkig weer een nieuwe! Eerst nog even een terugblik op de afgelopen weken:

Na onze Thanksgiving Break in Chicago was het 5 december namelijk natuurlijk Sinterklaas! Dit hebben we samen met Frank en Steven met gedichten en het dobbelspel gevierd: was een erg geslaagde avond! Rijmen in het Engels was ook even wennen, maar bij iedereen een groot succes!

De dagen hierna bestonden eigenlijk alleen uit studeren, van 14 tot en met 17 december hadden wij namelijk onze Finals! De Finals waren ook weer een mooi verhaal hoor: onze docent voor History of American Journalism besloot dat het een ‘take home Final' werd, en onze docent van American Film Genres schreef bij aanvang van de Final op het bord dat als je tevreden was met je eindcijfer samengesteld van de behaalde cijfers tot nu toe, je de Final niet hoefde te maken! Verder wel voor Women's History een paper moeten schrijven, en hard geblokt voor Modern American Literature! Tot nu toe twee A's terug, voor American Journalism en Literature, en verwacht voor de andere twee vakken twee B's! Ben daar reuze tevreden mee, want ook al zeg ik tegen iedereen dat ik hier ben om te studeren, ik heb me daarnaast natuurlijk met heel veel andere dingen beziggehouden! J

Afgelopen donderdag hadden wij dan onze laatste Final, en was het 's avonds, helaas, tijd voor onze ‘Dutch Farewell Party'! Hiervoor hadden we alle mensen uitgenodigd die we dit semester hebben leren kennen, en die wat voor ons hebben betekent! De dag ervoor was Charlotte's vriendje Joep aangekomen vanuit Nederland, en die had allemaal mooie oranje versieringen meegenomen, tussen we konden de kamer omtoveren in een heuse Holland House! Was een zeer gezellige avond, en het voelt nog heel onwerkelijk dat ik veel van die mensen niet (snel) meer zal zien! We vierden dit overigens in Rob z'n kamer, op de eerste verdieping van het C house, en op de derde verdieping was ook een feestje gaande: hier waren alleen veel mensen onder de 21, hoewel er wel alcohol aanwezig was... en dat mag natuurlijk niet in Amerika! Aangezien ze naar ik meen ook behoorlijk luid waren, was het natuurlijk niet verwonderlijk dat de politie langskwam! Wij waren gelukkig gewaarschuwd door iemand dat de politie kwam, dus hadden we de muziek al wat zachter gezet. Daarnaast waren we ondertussen met alleen maar plus 21-jarigen, dus toen de politie bij ons ook nog even om het hoekje kwam kijken, was er eigenlijk niks aan de hand! (de mensen boven zijn er overigens goed vanaf gekomen, ze hebben alleen een waarschuwing gekregen, en al hun alcohol is door de gootsteen gespoeld)

Gisteren begonnen met opruimen en inpakken, ik ben een kei in het verzamelen van rommeltjes! 's Avonds met z'n zessen, ons vieren inclusief Joep en Kevin, die ook reeds was afgedaald vanaf Central Michigan naar Eastern, nog naar Ypsi Downtown geweest, om 's avonds terug te lopen door verse sneeuw! Hoewel het in de week na Sinterklaas ‘eindelijk' goed koud werd, en we ook al een avond sneeuw hebben gehad, was het de dag daarna tot onze grote teleurstelling grotendeels verdwenen... Maar toen ik vanmorgen naar buiten keek, was alles nog wit!

Zometeen m'n laatste dingen inpakken, want we gaan vanmiddag wat koffers bij Frank en Steven in Ann Arbor achterlaten, om daarna voor een van de laatste keren door Ann Arbor te lopen! Morgen zullen Rosanne en ik dan vertrekken naar Washington! Hier zullen we verblijven tot en met dinsdag, want dan gaan we per bus naar New York! Hier zullen we zowel kerst als Oud&Nieuw vieren (in een of andere fancy club nabij Times Square!). Vrijdag 1 januari vertrekken we dan naar Boston: hier zullen Rosanne en Annelies (ook van American Studies, zat op Ball State in Indiana) verblijven tot en met zondag, ik blijf nog een dagje langer, om dan dinsdag 5 januari terug te vliegen naar Detroit! Ik zal dan mijn laatste nacht in the US doorbrengen met Frank en Steven, om de volgende dag door mijn huisgenootjes Ashley en Meghan naar het vliegveld gebracht te worden, om terug te vliegen naar Nederland!

Morgen begint dus mijn tweede avontuur, al ik vind het nog héél onwerkelijk dat ik de komende twee weken naar Washington, New York, en Boston ga! Nog gekker is het dat ik hier niet meer terug zal komen: hoewel ik heel erg uit kijk om weer in het vertrouwde kikkerlandje te zijn, is dit toch ook wel mijn thuis geworden!

Nou goed, nu tijd om de laatste dingen in te pakken, inpakken is namelijk echt zó mijn hobby!

Dankzij de moderne technologie zal ik ergens in Washington/New York/ of Boston jullie vast wel op de hoogte kunnen houden van mijn avonturen, en anders alvast een Héle Gelukkige Kerst, en een Gelukkig Nieuwjaar toegewenst!

Tot in 2010!

X,

Anne

Reacties

Reacties

Merel

Oooh wat is het snel gegaan! En je hebt het goed afgesloten dus met je finals, super :)
Heeeeeel erg veel plezier met het reizen, ik ben echt heel erg jaloers! En alvast een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar, maar ik denk dat we vast nog wel contact hebben! Liefs xxx

maeike

he an, wat fijn dat je weer bijna thuis bent! je hebt vast al gehoord, hier ligt een dik pak sneeuw!je mist wel wat;) nou meis, geniet van je laatste weekjes!!

liefs Maeike

Susan

De tijd vliegt he.. Afscheid nemen is raar! Maar nog veel plezier de komende tijd en voor je het weet zit je in NL! (Ik vlieg overmorgen al he... :O)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!