Enjoying the Indian Summer

Ojee, er zijn weer wat weken voor bij gegaan... en in die weken/weekenden heb ik weer eens een hoop beleefd!

Zaterdag 31 oktober was het Halloween, een van de leukste feestdagen in Amerika! Die vrijdag waren wij met z'n vieren naar Central Michigan University (CMU) in Mount Pleasant, Michigan gereden: hier zit namelijk Kevin, een studiegenoot van American Studies. Aangezien CMU ook wel bekend is als ‘Party Central', leek dit ons een geschikte locatie om Halloween te vieren! De week ervoor hadden wij in Chicago onze kostuums gekocht: drie bijtjes en een imker, en we waren een groot succes! Zowel vrijdag als zaterdag feestjes gehad: erg gezellig, en vooral ook heel leuk om te zien hoe iedereen zich helemaal uitleeft voor een kostuum. Wel ontdekt dat een Halloweenkostuum voor de meeste Amerikaanse meisjes een geldige reden is om héél weinig aan te trekken...

Die week rustig aan gedaan, en even bezig geweest met de studie: dat moet namelijk ook gebeuren! Daarnaast moest ik ook vast vooruit werken, want maandag 9 november kwam Marjolijn om mij voor een paar daagjes op te zoeken! 's Avonds zat ik in spanning op haar te wachten (zou ze het wel vinden?) tot er een joekel van een auto (was haast een mini-Hummer, maar dan van Ford) voor mijn raam inparkeerde, en Marjo daaruit stapte! Nadat ik dinsdagmorgen eerst nog naar een college was geweest, zijn wij met z'n tweeën door Michigan gaan toeren: via Port Huron naar de kust van Lake Huron (aan de rechterkant van Michigan), om daarna linksaf te slaan, en een lange weg rechtdoor te rijden naar Frankenmuth, en vanaf daar weer terug naar beneden. Hoewel ik inmiddels al wat vaker de meren om Michigan heb gezien, verbaast het me toch iedere keer weer: zo mooi! De week ervoor had ik Marjo nog geadviseerd een winterjas mee te nemen, omdat het hier toen toch wel wat kouder werd, maar in het weekend was het weer volledig omgeslagen, en was het opeens weer boven de 15 graden, met een heerlijk zonnetje! Heerlijk genoten dus van het lekkere weer, en het mooie uitzicht! Daarna linksaf afgeslagen om het land te doorkruisen: een rechte lange weg door maïs en tarwe velden, ook prachtig om te zien! Onze tweede bestemming was Frankenmuth: een stadje die nog erg vast houd aan zijn Duitse geschiedenis, en wat er bijna uitziet als een Duits dorp. Hier zijn wij naar ‘Bronners' geweest: de grootste kerstwinkel van de wereld, en groot was het ook! Ze hadden er kerstversiering in alle vormen en maten, je kon het zo gek nog niet bedenken of het was er! (Nederland loopt echt achter met kleur thema's, hier hebben ze sport, werk, of snoepgoed thema's!) Na ons volledig te hebben ondergedompeld in de kerstsfeer, zijn we gaan eten bij ‘The Bavarian Inn:' hoewel het eten naar onze smaak iets te gefrituurd was, was de hele sfeer er om heen fantastisch: we waren er al om kwart over zes, en verwachten dat het nog leeg zou zijn, maar het zat helemaal vol met zestig plussers! Om het helemaal af te maken liepen de serveerders ook nog eens rond in mooie Duitse outfitjes... Na het eten weer in de auto gestapt, want de dag was nog niet voorbij, we moesten namelijk eerst nog even winkelen! Dit gingen we doen bij een grote Outlet Shopping Mall! Zelf heb ik me nog weten in te houden, maar Marjo heeft goed ingeslagen...

Woensdagmorgen zijn wij vervolgens naar de Briarwood Mall gegaan, de normale Mall in Ann Arbor, al leek het haast ook op een Outlet, zoveel korting was er overal! Hier kwamen we dan ook beiden met een hoop tasjes uit... Daarna Marjolijn bij de Starbucks in de Student Center geïnstalleerd, omdat ik 's middags nog wel naar een college wilde. 's Avonds zijn we toen, samen met Rosanne, Rob, en Charlotte, in Ann Arbor gaan eten, om daarna naar de megabioscoop te gaan, om naar ‘This Is It' van Michael Jackson te gaan. Marjo wilde hier erg graag naar toe, en omdat het in Nederland volledig was uitverkocht was ik bang dat het bij ons ook druk zou worden, maar niks was minder waar: wij waren de enige personen in de zaal! Konden dus lekker mee zingen met alle liedjes: was een mooie film/documentaire! Donderdagmorgen ging Marjolijn helaas alweer weg, door naar haar Congres in Austin, Texas!

Zelf had ik weer een tripje op het programma staan voor het weekend: we gingen namelijk naar Toronto! Vrijdagmorgen vertrokken: op naar Canada! De bordercontrole blijft altijd spannend, maar gelukkig mochten we het land in! We gingen niet direct naar Toronto, maar maakte een ‘kleine' omweg via de Niagara Falls, een van de beroemdste watervallen in de wereld. Vanaf de Canadese kant heb je mooi uitzicht op de Horseshoe Falls, prachtig om te zien! En halleluja, wat een watermassa! Na een hoop foto's en geniet momentjes van de natuur door gereden naar onze eindbestemming voor het weekend: Toronto!

Zaterdagmorgen als eerste naar de CN Tower geweest, met 553 meter een van de hoogste vrijstaande gebouwen in de wereld, vanaf waar we mooi uitzicht hadden over de stad en Lake Ontario. Omdat het inmiddels prachtig weer was geworden besloten we met een pontje naar een van de eilanden te gaan die vlak voor Toronto liggen. Vanaf het pontje prachtig uitzicht op de skyline van Toronto, en op het eiland heerlijk genoten van de natuur! 's Avonds in een leuk Jazz Bar uit eten geweest, om vervolgens naar een van de vele clubs te gaan die Toronto rijk is... Hier weer eens kennisgemaakt met het Amerikaans/Canadese gedans, ook wel bekend als schuren, maar misschien beter te beschrijven als droogneuken... (en dan dus niet door ons hè!) Naast een avondje leuke muziek, dus ook goed gelachen!

Zondag zou er een Santa Claus Parade zijn in de binnenstad (een Santa Claus Parade? Nu al? Ja heus...), wat wij natuurlijk ook wel even wilden zien... Viel ons uiteindelijk een beetje tegen (geen Santa Claus gezien omdat het ons te lang duurde ^^), maar wel alvast de Sinterklaas spirit gekregen (ja, Sinterklaas) door vrolijk Sinterklaasliedjes te zingen! Daarna teruggelopen naar ons Hostel, om de auto en onze spullen op te halen, en weer richting Ypsi te gaan! Na weer een stevige ondervraging bij de bordercontrole (wat hebben jullie allemaal gekocht in Canada? Euhm, alleen een sleutelhanger, een tijdschrift, en een pet... Is dat echt alles? Euh, ja... [en dat met drie vrouwen in de auto; maar het was echt zo!]) mochten we gelukkig weer Amerika binnenkomen!

Nu is het weer maandag, en beginnen de colleges zo weer. Gelukkig, zoals gewoonlijk, weer wat leuke dingen op het programma staan: komende woensdag gaan we naar de Detroit Opera House via EMU, en volgend weekend, of eigenlijk al volgende week woensdag, is het Thanksgiving Break, en dan gaan we weer een paar dagen naar Chicago! (van woensdag tot en met zaterdag)

Veel Liefs vanuit Ypsi!

X,

Anne

Susan

Wat gaaf dat je naar Canada bent geweest! :D

Ingrid

Wat een heerlijke planning heb je daar tussen school door zeg! Wauw! Even weer naar Chicago volgende week ;) haha. Was Canada ver rijden? Super zeg! Ga nu je foto's op facebook kijken!

Maeike

wat zie en doe je veel! Hie rin grun is alles ok heel spannend hoor! ik bedoel, je hebt sint maarten gemist, het hw mesdagstraat glas mysterie, en volgende week weer pubquizen! miss u!
xx

Rose

Superleuk verhaal weer Anne, we missen je wel hier hoor!
Supermooie foto's ook! Ben benieuwd naar de rest, want dit is vast pas een klein tipje van de sluier.
Je gewijzigde terugkomst staat in mijn agenda!!!

heel veel liefs en een dikke knuffel!
Rose

Merel

Beetje laat met lezen, maar weer een superleuk verhaal! Gaaf dat je naar Canada en de Falls was, ben wel jaloers hoor.. Heel veel plezier weer de komende tijd, succes met de studie en tot je volgende verhaal! xxx