Jay-Z and Chicago: We Love It

Nog maar een ruime week geleden dat ik voor het laatst een bericht heb achtergelaten, maar het is alweer tijd voor een nieuwe, want er is al een hoop gebeurd!

Vorige week hadden wij allemaal onze mid-terms, wat betekende dat onze dagen vooral bestond uit studeren, studeren, en studeren... Maarrr, op woensdag hadden wij het concert van niemand minder dan Jay-Z! Ik ben inderdaad niet de grootste fan van Jay-Z, en kende eigenlijk zijn muziek niet echt... Gelukkig zat Charlotte haar computer er vol mee, dus na een simpele usb-uitwisseling kon ik mij voorbereiden op het concert! Woensdag was het dan eindelijk zover! Het voorprogramma bestond uit, jaja, N.E.R.D., met een stuiterende Pharrell op het podium, opzich al gaaf, maar lang niet zo gaaf als wat er zou komen... Toen Jay-Z éindelijk uit de grond naar boven kwam, ging het publiek (ja, voornamelijk zwart) echt he-le-maal LOS! Ook al zou je niet zo van de muziek houden, dan is de hele sfeer eromheen al gewoon leuk om mee te maken. Het podium was echt heel mooi met allemaal special effecten, en Jay-Z is gewoon 'n echte entertainer! Erg leuk was toen hij tegen het einde van het concert een Detroit pet kreeg aangereikt van iemand uit het podium, en hij (als echte New York-fan) zei dat hij hem voor een avond op zou doen, en dat hij wel even midden op het podium zou staan, zodat iedereen een mooie foto kon maken... Het leek alsof hij er nog maar net was, maar toen was het concert alweer voorbij! Was dus echt helemaal gaaf! (o, en Jay-Z heeft een fan erbij)

Vrijdag stond kijken-we-naar-uit-activiteit twee op het programma: een weekendje naar Chicago! Om negen uur stond Rob klaar met de huurauto, en kon het feest beginnen! Het is ongeveer een rit van vijf uur naar Chicago, maar inclusief voor ingeslagen proviand en wat stops ben je er voor Amerikaanse begrippen zo, aangezien je gewoon een lange weg moet afrijden... Bij aankomst in Chicago doemt de skyline al voor je op, erg mooi om te zien! Eenmaal bij het hotel aangekomen de auto afgegeven (wat 'n luxe!) en de spullen gedropt, om vervolgens de stad in te gaan! Als eerste activiteit hadden we een boottocht over de Chicago River: erg leuk om de gebouwen vanaf het water te zien, maar helaas was het weer niet al te best, en wist de man net iets te veel over de architectuur van elk gebouw... 's Avonds een echte Chicago ‘Deep-dish' pizza gehad bij ‘Pizza Uno,' een zeer goedlopend Italiaanstentje (we moesten ruim een uur wachten op onze tafel, gelukkig waren de winkels vlakbij ;-)). Zo'n ‘deep-dish' pizza is zowat bijna een quiche, en een specialiteit in Chicago, maar we moesten eigenlijk, helaas, concluderen dat het niet echt ons ding was...

Zaterdag vroeg uit de veren, om de stad echt te gaan verkennen! We wilden eigenlijk eerst naar de Sears Tower, of eigenlijk, Willis Tower gaan (Sears heeft niet meer de meeste verdiepingen, dus de naam is veranderd), maar bij aankomst werd ons afgeraden om naar boven te gaan omdat je geen hand voor ogen kon zien. Daarom ons programma gewijzigd, en zijn we op weg gegaan naar de Art Institute of Chicago. Op weg daar naar toe kwamen we langs een Halloween winkel, een aangezien het volgende week (31 oktober) Halloween is, en wij nog een kostuum hadden, moesten we hier natuurlijk naar binnen, om vervolgens met drie bijenpakjes en een imkeroutfit naar buiten te komen. (o, en in mijn geval, met een extra scheur in m'n broek) Daarna dus naar het museum geweest, waar we werken hebben gezien van Van Gogh, Monet, Magritte, en Pollock. Idioot trouwens hoeveel Monet's en Manet's daar hingen, dacht namelijk dat ik in Parijs al 'n goede collectie had gezien...

Na een echte Amerikaanse lunch (sandwiches, burgers, frietjes, en refills) naar het Millenium Park geweest, waar de beroemde ‘Cloud Gate,' a.k.a. The Bean staat. Naast dit beroemde kunstwerk, een aluminium boon waarin je de stad weerspiegelt ziet, zijn er in het park, wat middenin de stad ligt, ook nog andere kunstwerken te zien. Het was ondertussen strakblauw geworden, met een nog best warm zonnetje, dus we hebben lekker door het park gelopen. Hierna was het tijd voor Sears Tower, poging twee! Het was helder, dus we zouden in ieder geval zien... en dat hadden meer mensen bedacht. Uiteindelijk hebben we ongeveer twee uur in de rij gestaan, en was het donker toen we eenmaal boven waren. Toch was het mooi om de, donkere, stad onder je te zien liggen. 's Avonds gegeten bij de Italiaan waar Barack Obama & Michelle gedate hebben, heerlijke pasta en lekkere wijn, om vervolgens uit te gaan in een club die ons werd aangeraden door de portier van het hotel.

Zondagmorgen dus wat later de deur uit gegaan, op weg naar de Magnificent Mile: een grote lange straat met winkels... Eenmaal buiten gekomen kwamen we tot de ontdekking dat het strakblauw was, en heerlijk warm! Aan het einde van de Mile staat een andere toren die je kunt bezichtigen, de John Hancock Observatory; weliswaar kleiner dan de Sears Tower, maar toch nog behoorlijk hoog. Omdat we de vorige avond Chicago by night hadden gezien, besloten we met het heldere weer Chicago ook by day te bekijken... En dat was echt onwijs mooi! Chicago ligt echt prachtig aan Lake Michigan, die echt prachtig blauw van kleur is, en met de mooie verkleurde bomen was het helemaal mooi om te stad te zien. Na de lunch nog hier en daar wat winkels van binnen gezien, om uiteindelijk met de taxi terug naar het hotel te gaan, want het was helaas tijd om weer naar huis te gaan! Met pijn in ons hart (ja, de stad heeft echt onze harten gestolen!) reden we weg naar Chicago, om al plannen te hebben gemaakt om terug te komen voordat we de stad uit waren!

Nu dus weer in m'n kamertje op EMU, zo tijd voor college! Deze week is het tijdsverschil met Nederland trouwens maar vijf uur, in plaats van zes: Amerika gaat per 1 november pas over op de wintertijd!

Heel veel Liefs vanuit Ypsi!

Susan

Ik was al benieuwd naar je avontuur! Chicago klinkt echt suuuuuuper! Ik ben jaloers dat je daar zo 'dichtbij' bent. ;-)

Coks

Duifie ik ben zo jaloers!
Pharrell en vrienden heb ik ooit al mogen aanschouwen, maar Jay-Z nog nooit :( Had je mij niet even mee kunnen vragen? ;)

Wat ontzettend gaaf je Chicago-avontuur ook! Wat een druk schema had je!

Heel veel succes met je tentamens en nog maar een hele dikke twee maanden of je bent alweer fijn terug bij ons.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en liefs!!!

Maeike

he meis, klinkt geweldig allemaal:) erg jaloers op je mooie weer. hier is t nat en koud en iedereen is ziekjes (naja, ikke dan) blegh. je mist niks;) xxx

Merel

Hey! Chicago klinkt echt geweldig, super gaaf dat je daar 'zomaar' even heen kon! Had de foto's al gezien ook op facebook, zag er heel tof uit. En lekker veel kunst, altijd een pré natuurlijk ;)
Gingen je tentamens goed? En, belangrijker, wanneer krijg je de uitslagen?
En verder natuurlijk weer veel plezier daar, geniet ervan want het is veel te snel voorbij! xxxx

kryzzle

yay! nu alweer over de helft daagjes aftellen vanaf nu
xxx