Slapende Beren

Zet alles maar weer opzij, want het is weer tijd voor een update vanuit Amerika!

Zaterdag 3 oktober was het dus Homecoming Day Football Game @ EMU. Wat Homecoming precies is, weten we eigenlijk nog steeds niet, maar we vermoeden dat het te maken heeft met de terugkomst van alle Alumni van de universiteit. In ieder geval, reden om een feestje! Mama en Papa waren de dag ervoor aangekomen, dus die werden ook meteen ondergedompeld in de Amerikaanse universiteitscultuur! Helaas verloor EMU weer, zoals gewoonlijk, maar in de pauze werden de Homecoming Queen & King gekroond, wat erg leuk was om te zien!

Zondag werd ik om 9 uur door Papa opgehaald om bij hun in de Bed&Breakfast te ontbijten: heerlijke wafels gehad! Daarna zijn we met z'n drieën richting Ann Arbor gegaan, om dat op de toeristische manier echt even goed te bekijken! Zo heb ik drie écht Marilyn Monroe's van Andy Warhol gespot bij de University of Michigan Museum of Art, en een Harry Potter-achtige leeszaal van de rechtenfaculteit... we zitten echt op de verkeerde campus!

Maandag t/m donderdag weer druk geweest met colleges en studeren, maar donderdag na college was het tijd voor m'n eerste weekendje weg! Samen met Papa en Mama ging ik naar het noorden van Michigan, naar de Traverse City Region. Hier hadden zij een Cabin geboekt vlakbij een meer, zodat we lekker in de reeds rood/orangje/gele bossen zaten! Vrijdag zijn we naar Traverse City gegaan (waar ik m'n eerste echte carameled-apple heb gekocht!), om daarna door te rijden naar de Old Mission Peninsula: een landtong die de twee meren opdeelt in tweeën. Omdat dit geografisch gezien op dezelfde hoogte ligt als de Bourgogne, is er daar een uitstekend klimaat om wijn te maken! Dus we zijn natuurlijk ook langs een paar Wineyards gegaan, om Michigan wine te proberen! Zaterdag zijn we naar de Sleeping Bear Dunes National Lakeshore gegaan: enorme duinen aan kust bij Lake Michigan. Op het weer na, hadden we net zo goed bij de kust van een tropisch eiland kunnen zijn! Echt prachtig daar! Zie trouwens onderaan m'n verhaal voor de Indianen legende, waaraan deze duinen hun naam te danken hebben! Verder zijn we, serieus waar, door een Scenic Drive Through gereden! (kon ik mooi m'n bochtjes en heuvels oefenen met 20 miles/hr ^^)

Zondagavond afscheid genomen van Papa en Mama, zij zouden maandag hun reis voortzetten naar New York! Ik mocht vervolgens weer goed aan de bak, want in het weekend was van studeren natuurlijk niks terecht gekomen!

Afgelopen donderdag was mijn ene huisgenoot, Ashley jarig. Tijdens onze trip naar Holland had ik verteld dat ik in de Briarwood Mall de ‘Build-a-Bear-Workshop'-winkel had ontdekt, en zij zei toen meteen dat ze dat altijd al eens had willen doen! Een uitstekend verjaardagscadeau dus! Vrijdag morgen dus met z'n vieren (Ashley, Meghan, en Melissa; Meghan's vriendin) naar de Mall gegaan om daar voor Ashley's verjaardag een knuffel te maken! In deze winkel kan je namelijk zowat je eigen knuffel maken: de buitenkant staat vast (maar er is een grote selectie), die je vervolgens dan zelf kan ‘stuffen' (inclusief een mooi dansje als je een klein, stoffen hartje erin stopt), waarna je ‘m in allerlei kleertjes kan stoppen... Ik heb echt wat gemist in mijn jeugd! Ashley heeft nu dus 'n mooie wolf, Zeke, zodat ze ons in ieder geval niet kan vergeten!

's Middags ben ik toen met Rob, Rosanne, en Charlotte per bus naar Ann Arbor gegaan, omdat Rob ondertussen toch echt wel toe was aan een winterjas! (goede reden om te winkelen...) Verder heb ik hun toen nog even de mooie studeerzaal en het museum laten zien, waarna we 's avonds naar ‘Capitalism, a Love Story' zijn gegaan: de nieuwe documentaire van Michael Moore. Best indrukwekkend en heftig om te zien, al helemaal omdat wij er écht midden in zitten met Detroit naast de deur... Een echte aanrader om te zien, ook voor de mensen in Nederland! (let dan trouwens op het petje dat Moore draagt terwijl hij een piloot interviewt: het is een EMU-petje!)

Vandaag bezig geweest met studeren, en daarnaast ook voor het eerst stofgezuigt: was me weer 'n interessante American-experience! (wat 'n apparaat...) Komende week een belangrijke Literatuur tentamen, dus m'n week zal vooral bestaan uit studeren... Maar ik heb iets om naar uit te kijken: volgend weekend gaan we naar Chicago! Looking forward it!

Veel Liefs vanuit Ypsi!

X, Anne

PS : Foto's kunnen, once again, gespot worden op Facebook!

PS 2: The Legend of the Sleeping Bear: Years ago, a Mother Bear and her two cubs fled a Wisconsin forest fire by swimming across the blue waters of Lake Michigan. Wearily the Mother Bear reached Michigan's great sand bluff's, but the exhausted cubs disappeared beneath the water before reaching the shore. Mother Bear climbed to the top of the dunes to await her cubs. Grief-stricken and spent, the Mother Bear fell into a deep sleep. The Great Spirit Manitou took pity and raised her two cubs as two beautiful gem-like islands, forested with green and edged with golden sand. Today, as the wind, the rain, and the snow sweeps over Mother Bear and the sun warms her, she keeps her lonely vigil. The spirit of her cubs lives on forever in the beautiful Manitou Islands.

Reacties

Reacties

Susan

Echt superleuk dat je ouders er waren! En het maken van knuffeltjes is echt heel schattig. ^^

En wat vet dat je naar Chicago gaat! Have fun!

Coks

Ha! Ik ben de eerste! Whohoooo!
Leuk verhaal weer, Duif! En ik mis je nog steeds even hard! Wat een supermooie foto's ook! Die bomen! Waarom hebben wij die hier niet? Jemig.
Doe rustig aan en succes met studeren! Hier ook tentamenweek aankomende week. HOERA!
Dikke kus! En nog een!

Coks

Suus heeft me afgetroefd :(

Susan

Gna gna!

Ingrid

Oke ik ben dan misschien de derde persoon die reageert, maar het klinkt erg leuk wat je allemaal aan het doen bent, en leuk dat je ouders langs zijn geweest! Ben stiekem een beetje jaloers, ook al is het hier prachtig, waar jij zit trekt me ook wel! En wat leuk dat je naar Chicago gaat!!!

Kus Ingrid

kryzzle en frits

yay! weer een leuk verhaaltje!
xxx

Rose

leuke update...

en gewoon, omdat het kan, een hele dikke kus en knuffel van mij en de rest van Fabbie!!

Merel

Hey An! Leuk verhaal weer, fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! Heel veel plezier en succes met de studie natuurlijk! xx

Pep

Klinkt !!!!!!! !!! en !!!!!

zal je even een link sturen wat ik heb uitgespookt afgelopen weekend.

Broer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!